Budowa mocnego zaplecza SEO - Pozycjonowanie stron - Agencja LevelRank SEO & SEM

Budowa mocnego zaplecza SEO

Zastanawiałeś się nad budową własnego zaplecza SEO? Nie wiesz jak się za to zabrać? Dobrze trafiłeś, opiszę w kilku punktach cechy mocnego zaplecza SEO.

budowa zaplecza seo

Forma zaplecza

Na początek zastanów się w jakiej formie chciałbyś zbudować swoje zaplecze SEO i jak będziesz nim zarządzał.

Najprostszą formą zaplecza jest WordPress i przy unikalnych skórkach całkiem dobrą formą. Do zarządzania zapleczem na WP istnieją gotowe rozwiązania np. WPis

Kolejną dobrą formą zaplecza są proste strony w html, tego typu strony są lekkie i możemy dzięki temu zaoszczędzić na hostingu. Zarządzanie tego typu zapleczem również nie musi być problemem jeśli osadzimy na nim skrypt php prywatnego miniswl.

Hosting na zaplecze

Jeśli chodzi o zaplecze to tutaj ważnym aspektem jest liczba adresów ip. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem są serwery na OVH i dedykowane adresy ip do nich.

Dlaczego duża liczba ip jest ważna? Tutaj odsyłam do wpisu link gdzie Adrian Pakulski wyjaśnia dlaczego warto stawiać zaplecze na różnych adresach ip.

Domeny pod zaplecze SEO

Mocne domeny to kluczowy element dobrego zaplecza SEO. W obecnym algorytmie wiek domeny i wiek linków do niej prowadzących to kluczowe czynniki rankowania. Dlatego też warto stawiać zaplecze na expirkach czyli domenach z historią.
Na co zwracać uwagę przy szukaniu expirek?

Na pewno warto przeglądać historię domen w archive.org i wybierać domeny które miały długo tą samą treść na stronie. Ciągłość występowania tej samej strony na domenie jest właściwie najważniejsze.

Drugim aspektem są linki prowadzące do domeny. Tutaj warto zwrócić przede wszystkim na wiek linków oraz ich „jakość”. Analizę „jakości” trzeba wykonać subiektywnie. Jeśli większość linków to linki bez anchora lub z anchorami brandowymi i pochodzą z dość wiarygodnych miejsc takich jak blogi czy niezaspamowane fora to prawdopodobnie są to „dobre” linki. To tak w skrócie, bo daną analizę trzeba wykonać inaczej w przypadku różnych domen.

Jeśli domena ma dobrą historię to im starsza i im więcej posiada starych linków tym lepiej.

Podlinkowanie zaplecza

Podlinkowanie zaplecza jest właściwie najważniejsze, bo jeśli domena nie posiada za wiele starych linków to właśnie świeży podlink będzie decydował o jej mocy.

I teraz najważniejsze! Jeśli chodzi o linkowanie zaplecza to w tym przypadku liczy się tylko ilość linków i jeszcze raz ilość!

Zaplecze może być zafiltrowane (algorytmicznie) i moc przekazywać będzie, nawet większą jeśli filtr wynika ze zbyt dużej ilości linków:)

Nie ma sensu marnować linków na piramidy czy niższe poziomy zaplecza. Wszystko ładujemy w zaplecze. Mam zaplecza które mają ponad 1 mln linków i mocno kopią:)

Warto różnicować linki do zaplecza zarówno miejsca skąd pozyskujesz linki jak i sposób linkowania czyli na url, różne anchory itd. Dywersyfikacja profilu linków jest obecnie bardzo ważna.

Jeśli szkoda Ci grzać „expirki trafiejki” która ma wiele starych linków i fajną historię to linkuj ją przez przekierowanie 301 😉 Pamiętaj świeży podlink zaplecza decyduje o jego mocy:)

Teksty na zaplecze

Jeśli robimy zaplecze tylko pod SEO to mają się zgadzać pozycje strony docelowej i nic więcej!

seo zaplecze

Teksty na zaplecze nie muszą być pisane bez copywriterów. Jeśli zaplecze budujesz tylko pod SEO to wystarczą teksty z generatorów lub synonimizatorów. Roboty Google nadal nie są w stanie odróżnić tekstu generowanego od tekstu pisanego przez copywritera.

Zaplecze SEO z tekstami z generatora nie powinno być widoczne, dlatego nie warto go pozycjonować pod żadne słowa kluczowe. Pozwoli to uniknąć ewentualnych spam raportów wysyłanych przez „życzliwą” konkurencję.

Dobrze schowane zaplecze z tekstami z generatora spełni tak samo swoje zadanie jak zaplecze z tekstami pisanymi przez copywritera, tak więc po co przepłacać?:)

Budżet przeznaczony na teksty lepiej wykorzystać na mocne podlinkowanie zaplecza.

Schemat zaplecza i linkowanie między sobą?

zaplecze SEO

Według mnie należy przede wszystkim unikać wszelkich schematów. To chaos jest naturalny, a nie schemat. Nie polecałbym linkowania zaplecza między sobą gdyż mogło by to doprowadzić do wykrycia zaplecza przez Google.

Najlepiej mieć jeden poziom zaplecza który linkuje do docelowej. Na różnych stronach zaplecza warto umieścić linki do różnych wartościowych stron jakich jak wikipedia, youtube w celu zróżnicowania linków wychodzących z zaplecza.

Należy unikać sytuacji aby wszystkie strony zapleczowe linkowały do tych samych stron w ten sam sposób. Wszystko musi być prawie że naturalne:)

tagi: zaplecza SEO, budowa zaplecza seo, pozycjonowanie zaplecze, zaplecze pozycjonowanie, seo zaplecze, tworzenie zaplecza seo, budowanie zaplecza seo, zaplecze pozycjonerskie

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.

54 thoughts on “Budowa mocnego zaplecza SEO

  • „Nie polecałbym linkowania zaplecza między sobą gdyż mogło by to doprowadzić do wykrycia zaplecza przez Google” – przecież i tak znajdzie. I wyświetli w GSC jako próbkę.

    SEOHostingi z dużą liczba IP nie mają sensu – lepiej wykorzystywac różne hostingi u różnych dostawców

    • Dokładnie zdecydowanie lepiej różnicować hostingi i nie linkować tego wzajemnie między sobą. Jak widzę czasami oferty miejsc do linkowania, a tam taki sam IP na większości to zazwyczaj mówię dziękuję, albo wykorzystam tylko jedno najmocniejsze miejsce.

  • @Zgred

    dlaczego seohostingi według Ciebie nie mają sensu? Niezaprzeczalny jest fakt ze są dosyć powolne i postawienie np 100 WP jest trudne, ale moje doświadczenie pokazuje że jest to możliwe i działa w miarę dobrze. Relacja ceny do jakości = SUPER.

    • Ponieważ seohost dysponuje daną pulą ip, którą wykupił i należy do niego. Łatwo zidentyfikować właściciela.

      Zapewne google też jest to w stanie zweryfikować, a co za tym idzie? Świadomość że strony są z tego samego źródła.

    • Seba: pamiętasz ban od Google na domene co.cc? Poza tym jakie sąsiedztwo masz na tych serwerach? Lepije rozseparować to na wiele hostingów, wielu dostawców i nie tworzyć schematów…

    • bez automatów w SEO ani rusz
      Napisałem w artykule o przykładowych narzędziach do zarządzania zapleczem – WPIS , miniSWL

  • Ja wychodzę z założenia, że jeśli robić zaplecze to po to, aby zarabiać na nim jeszcze z publikacji różnego rodzaju artykułów. Lepiej moim zdaniem zrobić coś dobrego i mieć to cały czas, niż później po roku takiej domeny nie przedłużać.

  • „Jeśli domena ma dobrą historię to im starsza i im więcej posiada starych linków tym lepiej.” – zgodzę się, że im starsza tym bardziej wartościowa, ale kiedyś były inne sposoby pozycjonowania i ten profil linków może być bardzo mierny. Przede wszystkim wsadziłbym domenę do jakiegoś narzędzia i sprawdził jaki faktycznie jest ten profil linków.

    Fajny artykuł, ale o budowie zwyczajnego prostego zaplecza, a nie mocnego.

    • No to o tym pisałem „jeśli domena ma dobrą historię” , warto sprawdzić przede wszystkim w majestic bo tam są też linki „historyczne”
      To czy zaplecze będzie zwyczajne czy mocne decyduje głównie jego podlinkowanie 😉

      • Faktycznie, masz rację, umknęło mi „ma dobrą historię”. ;p

        No dla mnie podlinkowanie zaplecza nie jest wyznacznikiem tego czy jest mocne, tak samo nie nazwałbym zaplecza mocnym jeśli ma ono dodane treści takie jak opisałeś w artykule. Dla mnie dobre i mocne zaplecze to przede wszystkim takie, które ma wysoką jakość treści, generuje ruch oraz konwersję. No i przy okazji może samo na siebie zarabiać poprzez umieszczanie artykułów za pieniądze.

        • Pisałem o mocnych zaplecze w kontekście seo:) Więc moc postrzegam przez pozycje strony docelowej linkowanej z tego zaplecza.
          Jeśli chodzi o teksty to Google nadal nie odróżnia tekstów z generatora od pisanych, polecam zrobić testy;)

      • Źle się wyraziłem. Chodziło mi o sytuacje w której mam 50 expirek oraz bazę 10 000 stron. I teraz:
        1. Linkuje wszystkie zaplecza z tej samej bazy (10tys linków na 1 zaplecze, 10tys linków na 2 zaplecze…)
        2. Czy lepiej będzie gdy dam np. 200 linków na każde zaplecze?

  • Tworzenie zaplecza w myśl zasady „zrobię minimum co jest potrzebne/wymagane” może i na tę chwilę nadal spełnia założoną rolę, tzn. dobrze kopie, ale to kiedyś na pewno zostanie ukrócone i będzie szkoda chociażby tych „expirek”. Wiem, że te słowa powtarzane są już od dość dawna, a zaplecze robione tanim kosztem mimo wszystko nadal ma się świetnie, ale opieranie się na tej sztuce jest zwyczajnie ryzykowne. Sugerowałbym przyłożenie większej wagi chociażby do jakości tekstów, ponieważ te synonimiczne pochodzące z mieszarek potrafią przyprawić o ból głowy – myślę, że ten ból już niedługo poznają również algorytmy, a w ich przypadku Pani Goździkowa raczej nie pomoże… 🙂

    • „myślę, że ten ból już niedługo poznają również algorytmy”
      To jest od dawna powtarzane, a jednak nadal teksty z najgorszych generatorów mają się dobrze:)
      Moim zdaniem jeszcze długo będą działać teksty generowane, zważywszy na to co zmienia się przy update’ach nie wróżę jeszcze długo aby Google rozpoznawało tekst generowany od pisanego 😉

  • Witam Bardzo dobry i wartościowy wpis. Brawo takich mało w sieci! Mam pytanie mając 10 stronek na seohost czy każdą z tych stron mogę linkować z tych samych for internetowych? np każda będzie miała 100 linków z for. (oczywiście z różnych tematów) Jak to się rozkłada na przekazanie mocy? Drugie pytanie: Strona zaplecza ma np 20 artykułów to linkować stronę główną i dokonać linkowania wewnętrznego między artykułami czy linkować artykuły gdzie link wędruje bezpośrednio do strony Klienta?

  • „Sebastian Matysik – Związany z branża SEO od kilku lat”… boli gdy widzę nowe gwiazdy seo, którzy marnują swoje życie na pogłębianie praktyk blastowania swli i farmlinkowania…. nie zazdroszczę Twoim klientom 😉

    • Michał skąd ty możesz wiedzieć w jaki sposób obsługuję klientów i co dla nich robię? Najłatwiej jest napisać hejt jako anonimowy „Michal” z nieprawidłowym adresem email. Być może Twój komentarz wynika z jakiś kompleksów lub innych osobistych problemów. Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie testów samodzielnie, więcej czasu należy poświęcić na prace niż na bezsensowne komentarze w internecie. Szczególnie, że na chwilę obecną Twoja wiedza nie umożliwia napisania niczego z sensem. A zatem do dzieła!

  • Choć niby od dawna było to oczywiste, to potwierdza się, że adres IP ma coraz większe znaczenie, dlatego warto zadbać o zróżnicowanie. Z pewnością utrudni to wykrycie zaplecza przez Google.

  • Ostatnio bardzo popularne w sieci jest pozycjonowanie stron www. Ostatnio szukałam kogoś, kto się zajmuje takimi rzeczami i wpadłam na stronę http://mateusz-kozlowski.pl/. Ktoś miał może okazję współpracować z tym Panem ? Jestem bardzo ciekawa waszych opinii, ponieważ ja zamierzam rozpocząć z nim współpracę.

  • „Na pewno warto przeglądać historię domen w archive.org i wybierać domeny które miały długo tą samą treść na stronie. Ciągłość występowania tej samej strony na domenie jest właściwie najważniejsze.” – jeśli strona była zajebista, a później przez 2 lata nic na niej nie było to lipa?

    • Blasty z GSA mogą być dobrą formą linkowania zaplecza, ale musimy posiadać bardzo dobre listy do defaultowych szablonów albo szablony do mało zaspamowanych cms.
      Obecnie blasty na zwykłych szablonach na słabej liście, mocy dają dosłownie zero.

  • Okej jedno to zaplecza które budowane sa na róznych serwerach i z róznym IP. A co myslicie o róznorodnosci CMSów? Chodzi o to ze np. 50% wordpress 40% html 10% custom.

  • Zaplecza maja jeszcze senes? 🙂 to drogi biznes wpierw takie zaplecze zrobić zasypać linkami zdobyć moc aby potem korzystać – ładne koszta wyjdą po całym procesie.

  • W OVH najczęściej te dodatkowe IP to tylko różnica „krzesła”, a wszystkie IP są w tej samej klasie C. Dlaczego uważasz, że liczy się tylko ilość? moim zdaniem lepsze jest kilka silnych linków, a nie kilkaset linków o wątpliwej jakości. No dobra, a jaką ilość zaplecza sugerujesz jako absolutne minimum 100, 200, a może 1000 domen?

  • Hej.

    Interesujacy artykul. Jesli mowimy o mocnym zapleczu to musimy sie uszykowac na wydatek rzedu przynajmniej kilku tysiecy zlotych. W sumie cena rowniez zalezy od konkurencji i branzy, ale w dzisiejszych czasach zaplecze nie jest tanie.

    Pozdrawiam
    Kris

  • Witam.

    Jak juz budowac zaplecze to cos dobrego I z „glowa”. Lepiej miec kilka dobrych stron zapleczowych na roznych IP niz dziesiatki czy setki slabej jakosci blogow, które google latwo wychwyci.

    Pozdrawiam

  • Dobry wpis, pokazuje, że Google nadal łyka treści generowane z synonimizatorów i zaplecze oparte o właśnie taki content w odpowiedniej otoczce (techniczne) nadal może kopać. U siebie na blogu właśnie poruszyłem kwestie wyboru domeny pod zaplecze https://kordianminkina.pl/jak-wybrac-domene-pod-zaplecze-seo/ .Ja akurat stawiam strony satelitki dla klientów patrząc bardziej długofalowo – w oparciu o dobre treści, ale szanuję, że podzieliłeś się swoimi wnioskami z innej perspektywy niż moja 😉

  • Hej.

    Ciekawy artykuł, ale nie lepiej jest kupić hosting u różnych firm zamiast „bawic sie” Ip’kami z jednego hostingu? Najważniejsze to różnicowanie i brak schematów.

    Pozdrawiam.

  • Witam.

    Ufff. panie i panowie. Mocne zaplecze to lata pracy i wydatki. Ciągłe planowanie i zacieranie po sobie śladów, aby nas Gugiel nie przyłapał 😉

Skomentuj marcin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *