Lokalne SEO - Pozycjonowanie stron - Agencja LevelRank SEO & SEM

Lokalne SEO

Prowadzisz lokalny biznes? Chciałbyś znaleźć się wysoko na lokalne frazy? Pokrótce opowiem na czym polega lokalne SEO.

lokalne-seo

Optymalizacja pod Lokalne SEO

Aby roboty Google mogły poprawnie interpretować naszą stronę pod kątem lokalnych fraz, strona musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. Na stronie głównej którą będziemy pozycjonować przede wszystkim powinny znaleźć dane firmy czyli dane adresowe i dane teleadresowe. Warto umieścić na stronie mapkę z lokalizacja naszej firmy, ponieważ to również może wpłynąć pozytywnie jeśli chodzi o interpretacje naszej strony przez roboty.

Nie należy zapomnieć o umieszczeniu w treści strony oraz title wszystkich lokalnych fraz na które chcemy być wysoko.

Kontent pod lokalne SEO

Dobry kontent ma duże znaczenie w kontekście lokalnego SEO. Pozwala na stworzenie większej widoczności w wyszukiwarce pod wieloma lokalnymi słowami kluczowymi związanymi z naszą firmą. Nie chodzi mi tu tylko o kontent na stronie głównej i podstronach z ofertą ale w niektórych branżach pokusiłbym się o małego bloga. Blog to również merytoryczne źródło informacji dla potencjalnych klientów.

Wizytówki firm

Dodanie strony do wizytówek firm to kluczowy element lokalnego link buildingu. Nie chodzi mi tutaj o „SEOkatalogi” który już dawno zostały oflagowane przez Google przez masowe zgłaszanie ich do Disavow Tools, tylko o wartościowe katalogi firm lokalne lub ogólnopolskie.

 

Dlaczego takie katalogi są ważnym elementem?

W tego typu katalogach umieszczamy dużo danych czyli dane firmy, dane kontaktowe które są interpretowane przez roboty Google. Wpływa to na wiarygodność strony w wyszukiwarce co ma pozytywne przełożenie jeśli chodzi o pozycje strony na lokalnych frazach.

Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma pozwala budować ruch z Google Maps. Wizytówki Google Moja Firma od dawna wyświetlają się w organikach na lokalne słowa kluczowe, co jest dosyć łatwym sposobem na budowanie ruchu z lokalnych fraz. Wizytówka ma także pozytywny wpływ na pozycje strony firmy w wynikach organicznych ponieważ wizytówka jest powiązana stroną przez link na niej umieszczony. Pozycjonując się więc na lokalnym rynku nie należy zapomnieć dodać się do Google Moja Firma.

Linki

Mimo tak wielu czynników rankingowych jeśli chodzi o lokalne SEO to i tak 80% stanowią linki. Mimo wielu pingwinów i innych update w pozycjonowaniu lokalnym liczą się przede wszystkim linki EM (z ang. exact match linki ze słowem kluczowym). Frazy lokalne robi się zupełnie inaczej niż ogólne. W lokalnym SEO brandowe linki nie „kopią”. Skąd pozyskać linki EM? Sposobów na zdobycie linków jest masa, zaczynając od for dyskusyjnych i katalogów branżowych po komentarze czy Guest Posting.

 

tagi: lokalne seo, pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie regionalne, pozycjonowanie lokalne firmy, google moja firma, lokalne firmy

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.

13 thoughts on “Lokalne SEO

  • Nie należy zapomnieć o umieszczeniu w treści strony oraz title wszystkich lokalnych fraz na które chcemy być wysoko.??? Serio??? 50-60 fraz? 😀

    • W treści oczywiście, trzeba ująć te 50-60 fraz przynajmniej raz w oryginalnej formie aby późniejsze linki na te frazy nie doprowadziły strony do filtra. Po ostatnich update miałem przypadki gdzie wystarczyło dodać parę fraz do tekstu na stronie i powodowało o spore powroty.
      Co do title to przede wszystkim frazy główne, ale owszem można i dać nawet 100 fraz w tiitle a Google to zaindeksuje:)

  • Jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne, to rzeczywiście różni się ono od ogólnopolskiego. W meta tagach należy używać fraz kluczowych oraz lokalizacji. Trzeba również tak zoptymalizować tekst, by występowały w nim nazwy miejscowości czy też miast. Jeśli zaś chodzi o linkowanie, tak, jak wspomniałeś, warto skopić się na lokalnych katalogach, portalach ogłoszeniowych oraz regularnie aktualizować Google Moja Firma np. o wpisy.

  • Pozycjonowanie lokalne, szczególnie przez Google Moja Firma i promocję wizytówki to dobre rozwiązanie. Stworzyłem nawet w tym kierunku specjalny poradnik, więc zapraszam w wolnej chwili 🙂

  • Całkiem ciekawy wpis, który znacznie rozjaśnił mi temat pozycjonowania lokalnego. Są z pewnością części wspólne z innego rodzaju pozycjonowaniem, jednakże delikatnie trzeba zmienić wykonywane działania 😉

  • Odnośnie Google Moja Firma mam nieco inne zdanie. To nie wpis czy samo założenie GMF powoduje wzrost pozycji strony w wynikach organicznych, a wręcz odwrotnie. Dobrze wypozycjonowana strona w wynikach organicznych to chyba aktualnie największy BONUS jeśli chodzi o wpis w mapce. W wielu przypadkach możemy zauważyć stronę z 1 pozycji w mapach również na pierwszej pozycji wyników organicznych.

  • Pozycjonowanie lokalne jest jednym z przyjemniejszych wariantów całej branży – znacznie prościej jest wypozycjonować lokalnie firmę usługową niż bujać się ze sklepami internetowymi, które walczą z olbrzymią konkurencją – często nie mając nawet asortymentu.

Skomentuj zyczeniowo Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *