Jak ocenić moc linka? – link building 2017

Link building to podstawa każdej kampanii SEO, ponieważ to linki nadal są podstawą algorytmu Google. Wybór odpowiednik miejscówek na zamieszczenie linków to połowa sukcesu.

link-building-moc-linka

Po jakich parametrach oceniać linki?

Bardzo dużo osób w SEO próbuje oceniać linki za pomocą parametrów TF, CF, DA, DR itd. czyli współczynników wymyślonych przez inne firmy, narzędzi Majestic, Ahrefs, Moz.

Współczynniki te nie mają żadnego związku z algorytmem Google. Można oczywiście stosować je jako pewne odniesienie, ale na pewno nie główne źródło oceny mocy linków.

Dlaczego?

Po pierwsze TF i CF w łatwy sposób można „nabić” rotacyjnym SWL lub zaspamowanymi księgami gości w GSA i wcale tak „nabita” domena nie musi być źródłem mocnych linków.

Po drugie wielokrotnie mocno „kopały” mi linki które miały bardzo niski TF i CF. Pozycje się zieleniły co znaczyło, że linki „mocne” pomimo niskich TF i CF.

Więc w jaki sposób oceniać linki?

Moim zdaniem jedynym sposobem na prawidłową ocenę mocy linków są testy. Przykładamy testowane przez nas linki w testowe domeny (nie kilka, a kilkanaście czy kilkadziesiąt domen) i sprawdzamy pozycje w Google:)

Algorytm Google zmienia się z miesiąca na miesiąc lub nawet z tygodnia na tydzień, a więc jedynym sposobem na ocenę mocy linków w danym momencie są właśnie aktualne testy.

Nie można w pełni ufać współczynnikom prywatnych firm, gdyż zostały wymyślone przez te firmy, a z algorytmem Google nie maja nic wspólnego.
Co zrobimy w sytuacji gdy przyłożymy do domeny klienta linki o wysokim CF i TF, a strona klienta spadnie w wynikach wyszukiwania?

SEOwiec powinien mieć wszystko przetestowane na tip top, a nie testować na domenach klientów. Nie mając wykonanych dokładnych testów, nie jesteśmy w stanie nikomu gwarantować stabilnych pozycji, dlatego też tak ważne są ciągłe testy.

Czy są jakieś stałe które mogą decydować o mocy linka?

chain-566778_1920
Pewne stałe są. Według moich obserwacji obecnie dwa najważniejsze czynniki przy ocenie miejscówki pod kątem SEO to:

  • Wiek domeny
  • Wiek linków prowadzących do domeny

Te czynniki w obecnym algo są moim zdaniem decydujące w rankowaniu jak i przekazywaniu mocy linkom.

Tymi parametrami warto się kierować podczas doboru miejscówek pod link building, jednak i tak należy później te miejscówki przetestować łopatologicznie:)


tagi: jak zdobyć mocne linki, ,jak ocenić moc linka, darmowe mocne linki, mocne linki, mocne linki pozycjonujące, mocne linki seo, link building, link building 2016, link builder, seo links, linki seo, zdobywanie linków, jak linkować stronę, linkowanie seo, link building co to jest

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Związany z branża SEO od kilku lat. Z powodzeniem zajmuje sie pozycjonowanie stron klientów oraz PP. Współtwórca systemu indeksacji linków RankIndexer.win.

19 thoughts on “Jak ocenić moc linka? – link building 2017

  • Przeciętny Kowalski zleca zdobywanie linków firmom lub udaje się do sklepu takiego jak nasz. Zawsze może próbować zdobywać linki na własną rękę, ale to męczarnia 🙂

  • Wbrew pozorom ten wpis nie jest ani słaby ani bezsensowny. To ludzie wierzą bezmyślnie w równie bezmyślne TF, CF, TR, itd..
    Dodatkowo osoba, która napisała wpis prowadzi serwis indeksujący linki, więc można założyć, że robi testy tych linków

  • Nie chce mi się komentować wszystkiego, ale trochę średni ten wpis. Przede wszystkim parametry z Majestic nie są wyrocznią, ale potrafią dużo powiedzieć o domenie. Poza tym po co pisać taki artykuł, jak nie ma żadnych konkretów?

  • Można by w sumie zrobić case study na przykładach o manipulowaniu TF i CF. Oczywiści części osób patrzy na te wskaźniki z przymrużeniem oka, co nie zmienia faktu, że sporo traktuje te wskaźniki jak Pagerank w czasach prze dinozaurami…

  • „Wybór odpowiednik miejscówek na zamieszczenie linków to połowa sukcesu.”

    Ech, już po takim początku przestałem czytać dalej.
    Pozdrawiam

  • być może zdobycie niskich CF TF zbiegło się z czymś innym w danym czasie,
    musi być bardzo dużo danych wejściowych przeanalizowanych by wyciągnąć tak śmiałe wnioski.

  • Teesty, testy, testy to chyba jedno z wielu ulubionych słówek w branży 🙂 Szkoda, że nie wspomniałeś nic o site domeny, o widoczności w internetach o chociażby wayback machine w celu sprawdzenia czy nie było czegoś syfiastego wcześniej.

  • Teesty, testy, testy to chyba jedno z wielu ulubionych słówek w branży 🙂 Szkoda, że nie wspomniałeś nic o site domeny, o widoczności w internetach o chociażby wayback machine w celu sprawdzenia czy nie było czegoś syfiastego wcześniej.

  • cały problem tego wpisu jest mniej więcej taki, że nic nie wnosi 🙂
    Jedyne czego dowiedziałem się, to tego o czym piszą wszędzie rób testy

  • a ja widzę coś innego: art mówi o 3 rzeczach: nie patrz na wskaźniki TF albo patrz na nie z przymrużeniem oka. Skup się na wieku domeny i wieku linków. Czy to dużo czy mało ciężko powiedzieć. Ja nie znam innej metody niż test. Może ktoś podpowie czy jest jakaś inna metoda weryfikacji.

  • Masz rację wg mnie to rownież najlepszy sposób ale długotrwały a z niego klientowi oferty nie zrobisz, bo jak przetestujesz połowa wypadnie a w to miejsce będziesz znów testował zamiast zarabiać? Wskaźniki warto stosować, bo mimo wszystko dają jakiś sensowny obraz domenie w odniesieniu do innych.

  • na wksaźniki choćby nawet z majestica warto patrzeć.
    jak szukasz miejscówek to możesz sprawdzić w nim nie tylko te wskaźniki, ale również profil linków domeny. Może jest zaspamowana z chin czy innych różnych dziwnych miejsc. Sam wiek domeny i ilość backlinków nie wystarczy do określenia czy miejscówka jest dobra.

  • Jak dla mnie artykuł jasny, zrozumiały. W dzisiejszych czasach warto patrzeć na parametry w Majestic czy Ahrefs, no ale niezbadane są wyroki Google…

  • Pytanie kto posiada taki luksus i komfort nadmiaru czasu i budzetu, aby kazdy link najpierw testowac 😉 C’mon – nie badzmy hipokrytami hehe

  • Spodziewałem się jakiś konkretów, a tu tylko informacja testujmy. Przecież przy każdym umieszczeniu linka testujemy czy działa i czy jest efekt na plus czy minus.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *