Jak ocenić moc linka? – link building 2017

Link building to podstawa każdej kampanii SEO, ponieważ to linki nadal są podstawą algorytmu Google. Wybór odpowiednik miejscówek na zamieszczenie linków to połowa sukcesu.

link-building-moc-linka

Po jakich parametrach oceniać linki?

Bardzo dużo osób w SEO próbuje oceniać linki za pomocą parametrów TF, CF, DA, DR itd. czyli współczynników wymyślonych przez inne firmy, narzędzi Majestic, Ahrefs, Moz.

Współczynniki te nie mają żadnego związku z algorytmem Google. Można oczywiście stosować je jako pewne odniesienie, ale na pewno nie główne źródło oceny mocy linków.

Dlaczego?

Po pierwsze TF i CF w łatwy sposób można „nabić” rotacyjnym SWL lub zaspamowanymi księgami gości w GSA i wcale tak „nabita” domena nie musi być źródłem mocnych linków.

Po drugie wielokrotnie mocno „kopały” mi linki które miały bardzo niski TF i CF. Pozycje się zieleniły co znaczyło, że linki „mocne” pomimo niskich TF i CF.

Więc w jaki sposób oceniać linki?

Moim zdaniem jedynym sposobem na prawidłową ocenę mocy linków są testy. Przykładamy testowane przez nas linki w testowe domeny (nie kilka, a kilkanaście czy kilkadziesiąt domen) i sprawdzamy pozycje w Google:)

Algorytm Google zmienia się z miesiąca na miesiąc lub nawet z tygodnia na tydzień, a więc jedynym sposobem na ocenę mocy linków w danym momencie są właśnie aktualne testy.

Nie można w pełni ufać współczynnikom prywatnych firm, gdyż zostały wymyślone przez te firmy, a z algorytmem Google nie maja nic wspólnego.
Co zrobimy w sytuacji gdy przyłożymy do domeny klienta linki o wysokim CF i TF, a strona klienta spadnie w wynikach wyszukiwania?

SEOwiec powinien mieć wszystko przetestowane na tip top, a nie testować na domenach klientów. Nie mając wykonanych dokładnych testów, nie jesteśmy w stanie nikomu gwarantować stabilnych pozycji, dlatego też tak ważne są ciągłe testy.

Czy są jakieś stałe które mogą decydować o mocy linka?

chain-566778_1920
Pewne stałe są. Według moich obserwacji obecnie dwa najważniejsze czynniki przy ocenie miejscówki pod kątem SEO to:

  • Wiek domeny
  • Wiek linków prowadzących do domeny

Te czynniki w obecnym algo są moim zdaniem decydujące w rankowaniu jak i przekazywaniu mocy linkom.

Tymi parametrami warto się kierować podczas doboru miejscówek pod link building, jednak i tak należy później te miejscówki przetestować łopatologicznie:)


tagi: jak zdobyć mocne linki, ,jak ocenić moc linka, darmowe mocne linki, mocne linki, mocne linki pozycjonujące, mocne linki seo, link building, link building 2016, link builder, seo links, linki seo, zdobywanie linków, jak linkować stronę, linkowanie seo, link building co to jest, seo link builder

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.

36 thoughts on “Jak ocenić moc linka? – link building 2017

Pozostaw odpowiedź KS Service Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *