Link building to podstawa każdej kampanii SEO, ponieważ to linki nadal są podstawą algorytmu Google. Wybór odpowiednik miejscówek na zamieszczenie linków to połowa sukcesu.
Po jakich parametrach oceniać linki?
Bardzo dużo osób w SEO próbuje oceniać linki za pomocą parametrów TF, CF, DA, DR itd. czyli współczynników wymyślonych przez inne firmy, narzędzi Majestic, Ahrefs, Moz.
Współczynniki te nie mają żadnego związku z algorytmem Google. Można oczywiście stosować je jako pewne odniesienie, ale na pewno nie główne źródło oceny mocy linków.
Dlaczego?
Po pierwsze TF i CF w łatwy sposób można „nabić” rotacyjnym SWL lub zaspamowanymi księgami gości w GSA i wcale tak „nabita” domena nie musi być źródłem mocnych linków.
Po drugie wielokrotnie mocno „kopały” mi linki które miały bardzo niski TF i CF. Pozycje się zieleniły co znaczyło, że linki „mocne” pomimo niskich TF i CF.
Więc w jaki sposób oceniać linki?
Moim zdaniem jedynym sposobem na prawidłową ocenę mocy linków są testy. Przykładamy testowane przez nas linki w testowe domeny (nie kilka, a kilkanaście czy kilkadziesiąt domen) i sprawdzamy pozycje w Google:)
Algorytm Google zmienia się z miesiąca na miesiąc lub nawet z tygodnia na tydzień, a więc jedynym sposobem na ocenę mocy linków w danym momencie są właśnie aktualne testy.
Nie można w pełni ufać współczynnikom prywatnych firm, gdyż zostały wymyślone przez te firmy, a z algorytmem Google nie maja nic wspólnego.
Co zrobimy w sytuacji gdy przyłożymy do domeny klienta linki o wysokim CF i TF, a strona klienta spadnie w wynikach wyszukiwania?
SEOwiec powinien mieć wszystko przetestowane na tip top, a nie testować na domenach klientów. Nie mając wykonanych dokładnych testów, nie jesteśmy w stanie nikomu gwarantować stabilnych pozycji, dlatego też tak ważne są ciągłe testy.
Czy są jakieś stałe które mogą decydować o mocy linka?
Pewne stałe są. Według moich obserwacji obecnie dwa najważniejsze czynniki przy ocenie miejscówki pod kątem SEO to:
- Wiek domeny
- Wiek linków prowadzących do domeny
Te czynniki w obecnym algo są moim zdaniem decydujące w rankowaniu jak i przekazywaniu mocy linkom.
Tymi parametrami warto się kierować podczas doboru miejscówek pod link building, jednak i tak należy później te miejscówki przetestować łopatologicznie:)
tagi: jak zdobyć mocne linki, ,jak ocenić moc linka, darmowe mocne linki, mocne linki, mocne linki pozycjonujące, mocne linki seo, link building, link building 2016, link builder, seo links, linki seo, zdobywanie linków, jak linkować stronę, linkowanie seo, link building co to jest, seo link builder
Sebastian Matysik
Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.
Testować? To jak kupuje artykuł z linkiem za 500 netto. I mam ich kupić ze 100 na testy. To ładnie wyjdzie.
Przeciętny Kowalski zleca zdobywanie linków firmom lub udaje się do sklepu takiego jak nasz. Zawsze może próbować zdobywać linki na własną rękę, ale to męczarnia 🙂
O matko, najgorszy wpis jaki widziałem. Nic nie mówi, tylko porada o testowaniu
Wbrew pozorom ten wpis nie jest ani słaby ani bezsensowny. To ludzie wierzą bezmyślnie w równie bezmyślne TF, CF, TR, itd..
Dodatkowo osoba, która napisała wpis prowadzi serwis indeksujący linki, więc można założyć, że robi testy tych linków
Nie chce mi się komentować wszystkiego, ale trochę średni ten wpis. Przede wszystkim parametry z Majestic nie są wyrocznią, ale potrafią dużo powiedzieć o domenie. Poza tym po co pisać taki artykuł, jak nie ma żadnych konkretów?
Można by w sumie zrobić case study na przykładach o manipulowaniu TF i CF. Oczywiści części osób patrzy na te wskaźniki z przymrużeniem oka, co nie zmienia faktu, że sporo traktuje te wskaźniki jak Pagerank w czasach prze dinozaurami…
„Wybór odpowiednik miejscówek na zamieszczenie linków to połowa sukcesu.”
Ech, już po takim początku przestałem czytać dalej.
Pozdrawiam
być może zdobycie niskich CF TF zbiegło się z czymś innym w danym czasie,
musi być bardzo dużo danych wejściowych przeanalizowanych by wyciągnąć tak śmiałe wnioski.
Teesty, testy, testy to chyba jedno z wielu ulubionych słówek w branży 🙂 Szkoda, że nie wspomniałeś nic o site domeny, o widoczności w internetach o chociażby wayback machine w celu sprawdzenia czy nie było czegoś syfiastego wcześniej.
Teesty, testy, testy to chyba jedno z wielu ulubionych słówek w branży 🙂 Szkoda, że nie wspomniałeś nic o site domeny, o widoczności w internetach o chociażby wayback machine w celu sprawdzenia czy nie było czegoś syfiastego wcześniej.
cały problem tego wpisu jest mniej więcej taki, że nic nie wnosi 🙂
Jedyne czego dowiedziałem się, to tego o czym piszą wszędzie rób testy
a ja widzę coś innego: art mówi o 3 rzeczach: nie patrz na wskaźniki TF albo patrz na nie z przymrużeniem oka. Skup się na wieku domeny i wieku linków. Czy to dużo czy mało ciężko powiedzieć. Ja nie znam innej metody niż test. Może ktoś podpowie czy jest jakaś inna metoda weryfikacji.
To ja może dorzucę coś bardziej rozbudowanego – http://samoseo.pl/pozycjonowanie-stron/jak-sprawdzic-jakosc-domeny-bez-wskaznika-pagerank/
Masz rację wg mnie to rownież najlepszy sposób ale długotrwały a z niego klientowi oferty nie zrobisz, bo jak przetestujesz połowa wypadnie a w to miejsce będziesz znów testował zamiast zarabiać? Wskaźniki warto stosować, bo mimo wszystko dają jakiś sensowny obraz domenie w odniesieniu do innych.
na wksaźniki choćby nawet z majestica warto patrzeć.
jak szukasz miejscówek to możesz sprawdzić w nim nie tylko te wskaźniki, ale również profil linków domeny. Może jest zaspamowana z chin czy innych różnych dziwnych miejsc. Sam wiek domeny i ilość backlinków nie wystarczy do określenia czy miejscówka jest dobra.
Jak dla mnie artykuł jasny, zrozumiały. W dzisiejszych czasach warto patrzeć na parametry w Majestic czy Ahrefs, no ale niezbadane są wyroki Google…
Nie zrozumiałem wpisu :O
Pytanie kto posiada taki luksus i komfort nadmiaru czasu i budzetu, aby kazdy link najpierw testowac 😉 C’mon – nie badzmy hipokrytami hehe
Spodziewałem się jakiś konkretów, a tu tylko informacja testujmy. Przecież przy każdym umieszczeniu linka testujemy czy działa i czy jest efekt na plus czy minus.
Można nabić ale można też sprawdzić po linkach skąd się wzięły te wartości… 😉
Ja zawsze wpierw kieruje się TF i CF. Dopiero potem sprawdzam wiek domeny i wiek linków. Jeśli miałbym wszystko cały czas testować to nie starczyło by mi czasu i pieniędzy aby pozycjonować strony klientów 🙂
TF i CF, czy też UR i DR to tylko wskaźniki, które można sztucznie napompować. Zgadza się, że najskuteczniejszą metodą to na ocenę siły linku z danej strony to zamieszczenie artykułów z linkami o określonych anchorach do innych stron i po pewnym sprawdzenie czy linkowane strony przesunęły się wyżej na frazy z anchorów. Takie testy przeprowadza się dla swoich własnych stron zapleczowych.
Strasznie ogólny art. 🙁 jak przetestować wartość linków jeżeli mam ich 100.000 ???
Super artykuł, szczególnie przydatny dla młodych pozycjonerów, ja od siebie dodam też, że warto dodatkowo badać ruch jaki generuje link
Każdy odnośnik ma swój potencjał – jeden większy, a drugi mniejszy. Dodatkowo każda strona, na której publikujemy treści posiada różnorodne czynniki, dzięki którym moc linka będzie o wiele mocniejsza. Tak samo content jest również obecnie sprawą priorytetową 😉
Ja zawsze patrze na Trust Flow 🙂 i jaki wynik jest w odniesieniu do Citation’a jak posiada 20+ uważam ze jest ok.
Ja patrzę na DR i na liczbę odwiedzin serwisu. Do tego jak długo domena funkcjonuje w sieci.
czy są jakieś darmowe narzędzia typu ahrefs?
Najlepiej sprawdzić jakość i ilość unikalnych domen linkujących. Ja staram się wybierać domeny gdzie na 100 BL przypada minimum 80 domen 🙂
Artykuł był pomocny, a szczególnie komentarze.
TF i CF są to tylko niektóre wskaźniki które pomagają w ocenie jakości domeny, ja zwracam uwagę również na wiek domeny i co tam na niej było do tej pory…
Bardzo pomocny artykuł do tej pory nie wiedziałam co te oznaczają skróty TF i CF. Pozdrawiam
Dokładniejszy ahrefs.com DR i UR 🙂 od mejestic
Zaraz, zaraz, ale o co chodzi?
Bardzo pomocny artykuł, dzięki!
Artykuł bardzo przejrzysty i zrozumiały, super napisane.
Statystyki ahrefsa domain i url rating więcej nam mówią o mocy niż TF i CF
Faktycznie merytoryki trochę brakuje, ale kto ma dziś czas na merytorykę? Esencja to to jest to:)
Dobry poradnik ale już stary, nowsze informację znajdziecie tutaj:
https://mayko.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/
Kampanie SEO to bardzo skuteczna metoda marketingu internetowego.
Dobry artykuł, aczkolwiek nie można brać parametrów jako wskaźnik gdzie warto a gdzie nie warto dodawać linku, tak naprawdę nikt nie wie na co zwraca uwagę google.
Obecnie internet to jedno z najpopularniejszych miejsc do pozyskiwania klientów, dlatego coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie kampanii SEO w sieci. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie witryny danej firmy sprawi, że zajmie ona wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki, a co za tym idzie odwiedzi ją więcej potencjalnych klientów.
https://flamingwheels.pl/
Bardzo przydatne wskazówki. Myślę, że warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej firmy, jeżeli chcemy, aby była bardziej widoczna w internecie dla nowych klientów.
https://pieknieje.pl/
Dzisiaj technologia poszła mocno do przodu. Ocenianie linka jest znacznie łatwiejsze. Są platformy takie jak ahrefs czy moz.
Dobry artykuł, jasno rozwiewający wątpliwości. Pozdrawiam.
Linki które kupujemy, może kupić również konkurencja. Przewagę zyskujemy dzięki niestandardowym sposobom linkowania typu Zaplecza
Najlepiej znaleźć agencję, która zajmie się naszą firmą kompleksowo i zna wszystkie szczegóły branży.