Szybkość ładowania strony jako czynnik rankingowy Google - Pozycjonowanie stron - Agencja LevelRank SEO & SEM

Szybkość ładowania strony jako czynnik rankingowy Google

Na pozycje w Google wpływa ponad 200 czynników rankingowych. Większość wciąż ma niewielki wpływ, a królami nadal pozostają linki.

Ale…

…wszyscy wiedzą, że przyszłością sieci są urządzenia mobilne, ruch z takich urządzeń rośnie z miesiąca na miesiąc. Coraz częściej korzystamy z przeglądania Internetu na naszych telefonach czy tabletach. Google kładzie coraz większy nacisk na to, żeby przeglądanie sieci na urządzeniach mobilnych było jak najwygodniejsze. Jednym z czynników, które mają bardzo duży wpływ na „przyjemność” obcowania z siecią jest szybkość ładowania naszych stron. Czy na pewno? Sprawdziłem to.

Czy szybkość ładowania strony ma wpływ na pozycje?

Otóż obecnie ma i to całkiem spory.

speed-opta

Na powyższym screenie przedstawione są pozycje dla konkurencyjnych fraz lokalnych i jak widać wzrosty są ewidentne.

Optymalizacja szybkości została wdrożona 23 sierpnia, po zakończeniu optymalizacji strona została  przeindeksowana za pomocą Google Submit Url.

 

Czym warto wykonać analizę szybkości strony?

Analizę szybkości działania strony warto wykonać narzędziem od Google –  PageSpeed Insights

szybkość ładowania strony

Po zakończeniu otrzymamy wynik w skali do 100 oraz informację na temat proponowanych rozwiązań które warto by wdrożyć na stronie. Jak widać prawidłowe wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych potrafi poprawić pozycje stron dla wyników lokalnych.

 

Czy na frazach komercyjnych również to ma przełożenie na pozycje?

Tak, ma przełożenie tak samo duże. Jedyna różnica jest taka, że na konkurencyjnych frazach większość stron jest bardzo dobrze zoptymalizowanych jeśli chodzi o szybkość ładowania strony która oprócz SEO ma też wpływ na konwersje.

Poniżej screen dla fraz konkurencyjnych fraz PP, optymalizacja wdrożona i przeindeksowana 27 sierpnia

speed2

 

Jak widać warto optymalizować, efekty mogą być zaskakujące.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w wykonaniu optymalizacji, zadzwoń lub napisz: https://levelrank.pl/kontakt/.

 

tagi: szybkość ładowania strony, Google PageSpeed Insights, czas ładowania strony, szybkość strony, PageSpeed Insights

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.

23 thoughts on “Szybkość ładowania strony jako czynnik rankingowy Google

  • Fajnie, że publikujesz taki case, jednak ja bym była ostrożna z wyciąganiem wniosków tylko na podstawie jednej strony. Tak się składa, że w okolicach 28 sierpnia zaczęło się pewne przetasowanie w SERPach i to również dla stron, na których nie było ostatnio wdrażanych zmian mogących wpłynąć na szybkość ich ładowania.

    • Strony których screeny zostały przedstawione w artykule, zarówno pod deskop jak i mobile w narzędziu PageSpeed Insights uzyskały wynik ponad 90 po optymalizacji.

  • Herezje głosisz. Już jeden taki temat był. Pokazane wzrosty w chwili wejścia zmian w algorytmie we wrześniu 2016 roku i że to niby optymalizacja pomogła. Teraz widziałeś co się dzieje? http://serp.watch/2017/09/05/desktop/poland ? Owszem optymalizacja ma duże znaczenie i mogła mieć wpływ na ranking także i tej strony. Jednak te kilka fraz to żaden miernik. Sprawdź ogólną widoczność i pochwal się wynikiem 😉 a może cofniesz zmiany w repozytorium, zgłosisz stronę i ponownie odświeżysz pozycje? To dopiero będzie test.

    Pozdrawiam gorąco!

    • W serp.watch całe ostatnie pół roku jest na czerwono, ale obecnie nie zaobserwowałem większych zmian algo. Inne strony w tej samej branży które nie były optymalizowane nie zanotowały skoków.

    • Test był o tyle miarodajny że próbką było kilkanaście stron na tych samych frazach a wzrosty zaliczyła tylko strona optymalizowana.
      Co za problem samemu taki test powtórzyć.

  • Gdybyś cofnął zmiany, na pewno testy wydały by się bardziej wiarygodne. Takie wzrosty mogły mieć inne podłoże i zwykły zbieg okoliczności sprawił, że oceniasz optymalizację szybkościową in plus. Oczywiście testy zawsze można wykonać na innych przykładach, bo szkoda psuć efektów gdyby się okazało, że jest szybkość ma znaczenie 🙂

    • Na drugim screenie widać ewidentne wzrosty nawet w top10, mowa tutaj o konkurencyjnych frazach PP, wiec o jakimś przypadku nie ma tutaj mowy. Poprawa nagłówków na takich frazach wiele nie da.

  • Jeśli to skoki pozycji w sierpniu, to niestety ale zbiegły Ci się z dużymi aktualizacjami w Google i do końca nie wiadomo czy to akurat to miało wpływ. Ja w tym samym czasie wprowadziłem AMP i już się cieszyłem że dało kopa a tu d… update :P.

  • Sebastian bardzo fajny, krótki i konkretny wpis 🙂

    Też zauważamy, że prędkość ładowania się strony ma znaczenie w rankingach, dlatego dbamy o to, aby nasi strony i sklepy internetowe naszych klientów ładowały się szybko.

    Być może pomysł na kolejny wpis to wpływ AMP na organic?

    Dodaję bloga do zakładek i czekam na nową treść.

  • Warto warto. Sam poprawiłem szybkość ładowania swoich stron i bloga i po kilku dniach, tygodniu, były widoczne coraz lepsze wyniki w pozycji. Pisałem również o tym na swoim blogu o Copywritingu 🙂 Pozdrawiam!

  • Fajny wpis, pomimo, że chwila minęła to odnoszę wrażenie, że od końca sierpnia 2018 (medical update) jeszcze bardziej aktualny 😀 dzięki i pozdrawiamy serdecznie :0

Skomentuj b1 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *