Wpływ Social Media na SEO?

Najpopularniejsze portale społecznościowe to przede wszystkim Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Czy algorytm Google uwzględnia sygnały z portali społecznościowych?

social-media-marketing-2353347_1280

Linki z Social Media

Na początek zastanówmy się jak wyglądają zazwyczaj linki z portali społecznościowych?
No tak zawierają atrybut rel=”nofollow”. Atrybut ten powoduje, że przez taki link nie jest przekazywany link juice. Więc z zasady linki z portali społecznościowych nie mogą wpływać bezpośrednio na rankowanie linkowanej strony.

Czy Google nie uwzględnia w inny sposób Social Media?

Social Media mogą wpłynąć na rozpoznawalność brandu, ale Google tego bezpośrednio nie uwzględnia. Oczywiście konsekwencją wzrostu rozpoznawalności brandu mogą być „naturalne” linki zostawione przez userów na forach czy blogach z atrybutem dofollow, co na pozycje w Google już wpływ będzie miało.

Same w sobie linki nofollow z portali społecznościowych rankować nie będą, mogą co najwyżej zróżnicować profil linków strony.

Potencjał Social Media w innym kontekście

Według raportu amerykańskiej agencji Mediakix przeciętny człowiek spędza dziennie prawie 2 godziny w Social Media.
Tak wiec jest to potencjał ogromny który należy wykorzystać w każdej kampanii marketingowej jak i SEO.
W jaki sposób w SEO?
Tak jak już pisałem wyżej pod link building. Promowanie dobrego kontentu w portalach społecznościowych może doprowadzić do zdobycia linków z atrybutem dofollow.

tagi: seo social media, facebook seo, seo facebook, seo social, social signals seo, social media for seo

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Związany z branża SEO od kilku lat. Z powodzeniem zajmuje sie pozycjonowanie stron klientów oraz PP. Współtwórca systemu indeksacji linków RankIndexer.win.

2 thoughts on “Wpływ Social Media na SEO?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *