Case study – wzrost ruchu serwisu o ponad 40%

case-wzrost-ruchu

Case study – wzrost ruchu serwisu o ponad 40%

Pracę w serwisem rozpoczęliśmy gdy miał niecałe 90k ruchu miesięcznie. Naszym zadaniem była optymalizacja pod SEO tego serwisu oraz jego dalszy linkbuilding.
Po 4-5 miesiącach udało nam się zwiększyć ruch do ponad 148k czyli ponad 40% wzrostu ruchu.

Jak wyglądała optymalizacja serwisu?

Pracę zaczęliśmy od obszernego audytu SEO całego serwisu. Serwis ma ponad 350k podstron więc audyt trochę pracy nas kosztował. Ale dobry i precyzyjny audyt to podstawa dalszego sukcesu.
Następnie przez kilka miesięcy optymalizowaliśmy linkowanie wewnętrzne serwisu i pracowaliśmy nad odpowiednią optymalizacją contentu w serwisie. Optymalizacja contentu dawała na bieżąco zaskakujące efekty.

Kampanie linkbuildingowe serwisu

Zaczęliśmy od publikacji artykułów na mocnych portalach zapleczowych naszej firmy które były mocnym punktem całej strategii linkbuildingu. W dalszej kolejności linkowaliśmy portal z naszej rozbudowanej sieci PBN, a także stawialiśmy dedykowane PBN do linkowania tego serwisu.
Uzupełnieniem działań były linki z profili, komentarzy i artykułów z publicznych miejsc.
Dodatkowo stosowane były również przekierowania z mocnych podlinkowanych domen.

Co głównie wpłynęło na skalę wzrostu ruchu serwisu?

  • ciągła praca nad optymalizacją contentu i linkowania wewnętrznego serwisu
  • systematyczne dokładanie mocnych linków do całej struktury serwisu
  • mocne portale zapleczowe z których linkowany był serwis
Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.

9 thoughts on “Case study – wzrost ruchu serwisu o ponad 40%

  • Wow, bardzo konkretne wyniki.
    Mam pytanie, choć nie wiem, czy uzyskam na nie odpowiedź. Być może jest zbyt konkretne. W światku SEO jestem od kilku lat, pozycjonując lokalne usługi z sukcesem. Pozycjonując to może za dużo powiedziane, bo linkowanie było głównie naturalne (linki ze stron poleconych klientów), dużo treści na stronie i mniej popularne frazy. Jestem wysoko i tu nie ma problemu.

    Od jakiegoś czasu zacząłem SEO nowego projektu i tu konkurencja jest większa. Nie stać mnie na wykupowanie dużej ilości płatnych artykułów, dlatego stawiam na swoje zaplecze. Po godzinach piszę tam wartościowy content starając się przy okazji łapać ruch z long tail. Każda ze stron zaplecza ma kilkadziesiąt podstron, będzie miała więcej.

    1. Jak linkować z zaplecza? Wykorzystywać jego potencjał maksymalnie i z każdej podstrony każdego zaplecza linkować do strony docelowej? Czy link wstawiać tyoko na 1/3 albo w ogóle np. na co 10 podstronie? Linkuję do podstron lub kategorii w serwisie docelowym.

    2. Jaki sposób linkowania Państwa zdaniem jest najlepszy? Obawiam się linkowania frazami, urle najczęściej wstawiam albo jako klikalny adres albo jako więcej „tu”, „tutaj” starając się otoczyć link słowami kluczowymi. Czy mógłbym liczyć na podpowiedź na podstawie Państwa wniosków z case study?

    3. Ostatnie pytanie. Czy linkowanie zewnętrzne podstron zaplecza, na których są linki docelowe ma przełożenie na pozycje? Jeżeli tak – to jak można linkować niskim kosztem?

    Pozdrawiam

    • Nie pracuję w LevelRank, ale podpowiem:
      1. Linkować naturalnie. Gdyby strona zapleczowa nie była zapleczem, to jak by linkowała? Od czasu do czasu, nieregularnie. nieregularność wygląda naturalnie.

      2. Tu nie mam nic do dodania, linkować naturalnie, a to oznacza właśnie: URLami, rzadko frazami exact match, czasem jakimiś synonimami lub innym „śmieciem” typu „tutaj”. 😉 Aha, fajne są też linki z nazwą marki.

      3. Ma przełożenie. Linkowanie podstron zaplecza to nic innego jak pozycjonowanie ich. Im lepiej wypozycjonowana podstrona, tym więcej mocy przekaże tej właściwej, docelowej podstronie.

      • Dziękuję Michale za odpowiedź.

        Czy Twoim zdaniem linkowanie z Artelis i Eioba ma jeszcze sens, czy raczej w związku z tym, że niemal każdy tekst tam ma linki wychodzące i jakość spadła, nie jest już to dobrym pomysłem?

  • Takie wpisy podtrzymują wiarę w link building, mimo systematycznie zamieszczanego, negatywnego PR dla tej dziedziny marketingu Internetowego. Od dawna mówimy, ze mądrze prowadzona kampania link buildingowa moze zdziałac na prawdę dużo i to w dość nieodległej perspektywie. Case study to potwierdza – mam nadzieję, że efekt utrzyma się Państwu jeszcze przed długi czas. Pozdrawiamy!

  • Przydałoby się dodać rozkład anchorów i na jakie podstrony szło linkowanie żeby rozbudować nieco ten case 😉 Tak czy inaczej gratuluje wyników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *