23 czerwca 2017

Copywriting – profesjonalne teksty na stronę internetową

  • Szukasz fachowych artykułów na Twoją stronę?
  • Potrzebujesz tekstów które będą dla Ciebie zarabiać?
  • Nie masz pomysłu na skuteczne slogany/hasła reklamowe?
  • Chcesz zbudować reputację swojej marki?
  • Potrzebujesz odpowiednich tekstów do content marketingu?

Jeśli jedno z powyższych pytań się zgadza to dobrze trafiłeś!

Zajmujemy się copywritingiem i możemy przygotować profesjonalne teksty na Twoją stronę internetową. Przygotujemy teksty które będą dla Ciebie zarabiać. To właśnie od skutecznych tekstów zależy jak będą postrzegać Cię klienci. Teksty przez nas napisane będą budować reputację Twojej marki.

Jeśli Chcesz zlecić u nas teksty to wypełnij poniższy formularz:

 

Dlaczego tak ważne są teksty na stronach internetowych?
Każdy sklep internetowy, na którym nie ma większej ilości treści jest praktycznie niezauważalny w odmętach internetu, w związku z czym nie jest żadną konkurencją na rynku. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ marketing zaczyna się od tekstu. W tym momencie Content Marketing jest najważniejszym elementem, decydującym o działaniach marketingowych w internecie. Odpowiednie treści znajdujące się na stronie są niezmiernie pomocne w działaniach SEO. To dzięki nim sprzedaż na danej witrynie się zwiększa, a także pozwala marce w końcu zaistnieć na internetowym rynku. A to wszystko za sprawą odpowiednio napisanych tekstów, które sprawiają, że strona będzie widoczna po wpisaniu słów kluczowych, które są związane z branżą.

Content nie tylko jest ważny ze względu na pozycjonowanie. Treści, które mają wartość merytoryczną są także jednym z elementów budowania samego wizerunku marki, co przyczynia się do pośredniego zwiększenia sprzedaży, chociażby poprzez większe zaufanie do oferowanych usług i produktów.

Specjaliści SEO bardzo dobrze zdają sobie sprawę z tego jak ważna jest treść na witrynach. Dzięki sprytnemu wpleceniu odpowiednich fraz w sam tekst, są w stanie z powodzeniem zająć się pozycjonowaniem strony. Tekst jest nie tylko narzędziem pozycjonerskim, ale również reklamą samą w sobie. Dlatego każda firma SEO korzysta ze sztuki copywritingu.

Czym właściwie jest copywriting?

Copywriting jest to sztuka pisania oryginalnych i unikalnych tekstów o charakterze reklamowym. Mają one skutecznie przekonać potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub do zlecenia wykonania danej usługi oraz reklamować nasz content. Osoba, która się tym profesjonalnie zajmuje to copywriter. Musi ona być zarówno pomysłodawcą, ponieważ wymyśla materiały promocyjne i reklamowe, równocześnie będąc redaktorem, gdyż w skład jej obowiązków wchodzi pisanie unikalnych artykułów oraz ich korekta. Dlatego też copywriter musi być osobą nadzwyczaj kreatywną i biegle znającą język, którym się posługuje. Dobry copywriter nie boi się żadnego tematu. Nie straszne mu jest opisywanie bardzo prozaicznych tematów, jak na przykład 8 sposobów na zrobienie zdrowej sałatki owocowej, aż po konstrukcję pokryć dachowych.

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting to pisanie specjalistycznych tekstów na strony internetowe, które mają być narzędziem do skutecznego pozycjonowania danej witryny. Dlatego w tworzone treści copywriterzy wplatają również frazy kluczowe oraz piszą odpowiednio długie teksty, dopasowując się do bieżących algorytmów Google. Każdy copywriter na bieżąco śledzi zmiany w algorytmach, aby skomponować tekst tak, aby strona zaczęła rankować i znalazła się na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce. Ponieważ podstawą każdego dobrego tekstu SEO są słowa kluczowe, które są wpisywane w celu odnalezienia interesujących treści, muszą one zostać odpowiednio dobrane. Nie jest to jednak takie proste. Nasi pozycjonerzy wraz copywriterami tworzą specjalną listę, uwzględniając wszystkie frazy, które potencjalny użytkownik może wpisać. Następnie, dzięki użyciu odpowiednich narzędzi, sprawdzają które z wybranych fraz będą nadawać się do pozycjonowania. A potem zaczyna się proces tworzenia samego tekstu.

Co robi copywriter?

Kiedy copywriter dostaje zlecenie zaczyna od tworzenia strategii content marketingu. Na tym etapie prowadzony jest reserach oraz rozmowy z samym zleceniodawcą, ponieważ najważniejsze jest zaczęcie od samego źródła. Czego oczekuje nasz klient? Co powinno się znaleźć na stronie? W jakim tonie powinien być napisany tekst? Co znajduje się na witrynach konkurencji i jak wyróżnić nasze treści, aby przyciągały potencjalnych klientów? Na te pytania każdy copywriter musi znaleźć odpowiedź zanim przystąpi do pisania jakichkolwiek tekstów. Zaczynamy najpierw od przygotowania odpowiedniej strategii, żeby nasze teksty marketingowe były jak najbardziej trafne. Jak długi będzie ten tekst, ile zajmie na stronie, jaka będzie jego skuteczność – to podstawowe aspekty tworzenia odpowiedniej treści. Dodatkowo należy podejść do całego przedsięwzięcia od strony czysto biznesowej i zastanowić się do kogo ma trafić przekaz, czyli kto jest docelową grupą, która się zainteresuje prezentowaną przez tekst ofertą. Dzięki temu już na samym początku będziemy w stanie określić sam styl, w którym tekst ma być zredagowany, ponieważ spersonalizowany komunikat zdecydowanie zwiększa skuteczność działań.

Kolejnym etapem jest samo tworzenie treści. W przypadku copywriterów SEO mają oni za zadanie połączyć oczekiwania internautów oraz wyszukiwarek. Jak stworzyć tekst tak, żeby był spójny, zawierał informacje, których poszukuje odbiorca ale również nadawał się do pozycjonowania – te wszystkie faktory musi połączyć osoba pisząca teksty. Dlatego na przykład przy tworzeniu tekstu o pokryciach dachowych, najlepiej jest dodać informację jak dobrać odpowiedni rodzaj dachówki przy projektowaniu lub wymianie dachu. Dzięki temu copywriter będzie mógł nie tylko zainteresować czytelnika, ale również wpleść odpowiednie frazy, dzięki którym strona zaczyna pojawiać się wyżej w wyszukiwarce Google.

Idealnie zdajemy sobie sprawę z tego jak ważny jest content zawarty w tekście marketingowym, ponieważ to on generuje sprzedaż. W tym momencie wiele procesów zakupowych rozpoczyna się od rozeznania w internecie. Z badań wynika, że ponad połowa klientów pozyskuje z sieci zdecydowaną większość informacji (około 70%) o danym produkcie, jeszcze zanim zdecyduje się na zakup. Dlatego content marketing jest kluczowy, ponieważ pomaga stronie przedostać się na wyższe pozycje w wyszukiwarce, a co za tym idzie, bliżej potencjalnego klienta. Dzięki dobrze skonstruowanemu tekstowi można umiejętnie zainteresować go produktem, dzięki czemu jest zdecydowanie bardziej skłonny go zakupić.

Na każdej stronie internetowej opis produktu to najważniejszy element. Dlatego copywriter tworzy treści umieszczane przy produktach i usługach, które mają zainteresować każdego czytelnika, a nie zawierać jedynie suche dane, które nie mówią zbyt wiele. Im bardziej kreatywne jest podejście do tematu, tym lepiej. Tekst ma się wyróżniać, być czymś co przyciągnie uwagę. Jest to główne zadanie copywritera, promować za pomocą treści, jednocześnie wykorzystując wszystkie dostępne na rynku mechanizmy.
Każdy tworzony tekst musi być unikalny, ponieważ powtarzalność tekstów nie wpływa korzystnie na ocenę strony przez wyszukiwarkę Google. Treść powinna być konkretna, jednak niebanalna, zachęcająca czytelników do zdecydowania się na zakup opisywanego produktu. Za to odpowiedzialny jest copywriter, który również pracuje nad jakością publikowanego na stronie contentu.

Dlaczego nasi copywriterzy?

Przede wszystkim dlatego, że potrafimy napisać teksty dosłownie o wszystkim. Bardzo chętnie podejmujemy się tematów, które stanowią wyzwanie. Co ciekawe, wiele z opracowywanych przez nas tematów diametralnie się od siebie różni. Tak więc jednego dnia możemy pisać o tabletkach na odchudzanie i innych suplementach diety, natomiast kolejnego dnia o płotach, drzwiach i roletach antywłamaniowych. Dlatego jest to dla nas ważne, abyśmy przede wszystkim byli kreatywni i codziennie się rozwijali w tym co robimy. Nasza praca polega przede wszystkim na napisaniu każdego dnia po kilka unikalnych tekstów na tematy, które całkowicie się od siebie różnią. Dodatkowo musimy zadbać o to, aby tekst był oryginalny, przyciągał uwagę i zainteresował czytelnika. Jest to trudne zadanie, jednak dbamy o to aby nasz klient był zadowolony z wyników naszej pracy. Zatrudniamy copywriterów, którzy potrafią dopasować styl pisania w zależności od tego gdzie ten tekst ma zostać umieszczony. Najważniejsze jest jednak abyśmy odpowiednio przedstawili ofertę na stronie klienta. Biorąc pod uwagę wymagania odbiorcy staramy się odpowiedzieć na jego wymagania, jednocześnie tworząc wartościowy i istotny dla klienta content. Pisane przez nas teksty pozwalają na uzyskanie lepszych efektów sprzedaży i pomagają w promocji produktów i usług oferowanych przez zleceniodawcę.
Między innymi dzięki szybkiemu i sprawnemu pisaniu tekstów udało się nam sprawić, że strony z 40 pozycji zaczynają rankować na 15 pozycję lub nawet wyżej. Jakość naszych tekstów jest tak wysoka między innymi poprzez stosowanie storytellingu. Nasi copywriterzy w swoim tekście potrafią dobrze opowiedzieć historię, którą posiada każda marka. Naszym zadaniem jest przekazać ją klientom, pobudzić ich wyobraźnię i zadziałać na emocje. Opracowujemy historie, które z powodzeniem można wykorzystać na stronach www i w opisach marki. Dlaczego storytelling? Dzięki odpowiedniej narracji jesteśmy w stanie sprawić aby klient był bardziej skłonny do współpracy lub wybrania nieco droższej opcji dostępnej na stronie. Jest to sposób nawiązania relacji z odbiorcą. Naszym zadaniem jest odpowiednie operowanie słowami, tak aby trafić w odpowiednie skojarzenia i emocje. Pozwala to zbudować dobry wizerunek firmy, reklamować oferowane usługi i produkty i w odpowiedni sposób płynąć na kreację marki i jej PR-u. Nasi copywriterzy są w stanie stosować storytelling dzięki lekkości pióra połączonej z kreatywnością, dlatego historie napisane są prosto i z polotem.

Wiemy jak sprawnie używać copywriringu do pozycjonowania stron internetowych i dzięki temu potrafimy sprawić, że strony www, którymi się zajmujemy zaczynają rankować w wyszukiwarce Google. Chętnie napiszemy teksty również na Twoją stronę.

 

Teksty na stronę internetową – profesjonalny copyright

Nasz copywriter przygotowuje teksty specjalistyczne z przeznaczeniem na stronę internetową, co oznacza, że każdy przygotowany tekst nie tylko musi być unikalny, lecz przede wszystkim musi służyć jako narzędzie do pozycjonowania strony. Copyrighter ma za zadanie przygotować teksty zróżnicowanej jakości – od opisów produktów, czy opisu do katalogów, przez teksty SEO, aż do wyspecjalizowanych tekstów, czy tekstów zapleczowych bądź tematycznych.

SEO copywriting polega na tworzeniu tekstów wspomagających pozycjonowanie strony internetowej w taki sposób, by dana strona ukazywała się na możliwie jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce, po wpisaniu słów kluczowych. W tekstach SEO słowa kluczowe ogrywają niezwykle istotną rolę, bowiem to właśnie na ich podstawie wyszukiwarka wyświetla strony internetowe w określonej kolejności. W przypadku tekstów SEO równie istotne jak słowa kluczowe są przydatne linki, które w anchor text muszą zawierać słowa kluczowe. Same treści odsyłaczy nie powinny być jednolite, ich różnorodność zwiększa poziom atrakcyjności tekstu. Treść SEO na bloga czy stronę internetową jest najprostszą kategorią tekstu, bowiem tego typu rozwiązania nie wymagają od copywritera researchu, w przeciwieństwie do tekstów bardziej zaawansowanych merytorycznie.

Teksty merytoryczne i teksty marketingowe/reklamowe

Teksty merytoryczne, jako bardziej zaawansowane najczęściej bazują na źródłach przesłanych bądź narzuconych przez klienta. Tego typu teksty również nie są zbyt zaawansowane i nie zawsze wymagają researchu, a w przypadku, kiedy research jest wymagany, jest to tylko niewielki stopień badań, jakie można przeprowadzić dla danego tekstu.
Teksty marketingowe to zazwyczaj treści sponsorowane czy broszury reklamowe, wykorzystywane najczęściej w szeroko pojmowanym content marketingu. W przeciwieństwie do tekstów profesjonalnych, kierowanych do wyspecjalizowanej grupy odbiorców teksty marketingowe kierowane są do szerokiego grona odbiorców i nie wymagają specjalistycznego języka. Tekst profesjonalny bazuje na głębokim researchu a jego główną zaletą jest wysoka jakość i pełna specjalizacja.

copywriterzy seo

copywriterzy seo

O ile teksty marketingowe i reklamowe, podobnie jak teksty SEO pozbawione są wyższej wartości merytorycznej, o tyle teksty specjalistyczne posiadają sens, słowa kluczowe w odpowiedniej formie gramatycznej i prezentują wysoką wartość merytoryczno-gramatyczno-stylistyczną. Teksty profesjonalne docelowo ukierunkowane są na wąską grupę odbiorców, posługującą się pojęciami i hasłami kluczowymi zawartymi w tekście.

Teksty na stronę internetową opis produktu, opis do katalogu inne rodzaje

Teksty na stronę internetową, takie jak opisy produktów czy opisy do katalogów nie wymagają fachowej wiedzy dziedzinowej czy tematycznej, bowiem ich główną cechą jest przedstawienie produktu bądź usługi. Są one pisane językiem prostym i zrozumiałym, a podstawą konstrukcji stają się określone słowa kluczowe.

Opisy produktów zawierają wszelkie niezbędne informacje na temat przedstawianego produktu, pisane są zwykle w formie bezosobowej, podobnie jak opisy do katalogów. Nieco inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku tekstów specjalistycznych, które mogą lecz nie muszą być przedstawiane w formie bezosobowej (np. tekst z punktu widzenia designera, grafika, czy nauczyciela).

Copywriting jest nieodłącznym elementem dobrej reklamy. Kreowanie wizerunku firmy oraz skuteczna promocja składa się przede wszystkim z dobrego oraz unikalnego tekstu. To właśnie on skupia uwagę zainteresowanych osób. Oprawa graficzna lub materiały video przyciągają potencjalnego klienta, jednak to treść odgrywa kluczową rolę. Copyrighter musi nie tylko znać zasady poprawnej polszczyzny, ale przede wszystkim być świetnie zorientowanym w marketingu. Tylko dobra znajomość rynku pozwala na stworzenie materiału, który będzie jednocześnie oryginalny oraz ciekawy. Tekst musi przekonać ludzi do zakupu produktu lub usługi.

Warto zaznaczyć, że nie są to nachalne slogany, który tylko odstraszają potencjalnego klienta. Promocja produktu musi być sprytnie wkomponowana w treść. Zawierać obiektywne zdanie, które zachęci do nabycia danego towaru. Wszelkiego rodzaju opisy powinny umiejętnie tuszować ewentualne wady oraz podkreślać wszelkie atuty. Copywriter przygotowuje treści reklamowe niemal w każdych mediach – prasa, telewizja, czy też Internet. Copywriter portfolio powinno zawierać przede wszystkim strony, gdzie umieszczone są zrealizowane projekty. Jest to niezwykle istotne, gdyż klient tylko w taki sposób może zapoznać się z realnymi umiejętnościami oraz doświadczeniem. Oczywiście strony ulegają zmianie lub zamykają się, a tym samym nasza praca ginie. Warto zapisywać na dysku profesjonalne zrzuty ekranu. Można wykonać je za pomocą specjalistycznych wtyczek do przeglądarki internetowej.

tagi: copywriter, copywriting, copyrighter, teksty na stronę internetową, copywriter portfolio, seo copywriting, copywritera