Content is king! Jak długo już słyszymy ten slogan… a przecież główną robotę robiły i robią linki.
Otóż obecnie same linki już topów nie zrobią. W topach są oczywiście pozostałości stron bez tekstu, stron typu onepage który 2-3 lub więcej lat temu zostały porządnie podlinkowane i tak stoją.
Ale w obecnych realiach wypozycjonowanie w ścisłe topy strony bez tekstu czy też „gołego” onepage zaczyna graniczyć z cudem.
Dlatego też można powiedzieć, że obecnie określenie Content is king! jest jak najbardziej prawdziwe.
- Obecnie w topach królują podstrony serwisów z dużą ilością dobrze zoptymalizowanego contentu.
- Dodanie dużej ilości świeżego tekstu na danego URL podnosi jego pozycje od razu po przeindeksowaniu nawet o kilkadziesiąt pozycje – potwierdzone wieloma testami.
- Rozbudowanie site’u domeny przekłada się na wzrost widoczności całej domeny.
- Łatwiej jest wypozycjonować podstronę zoptymalizowaną pod daną frazę aniżeli jednego URL pod kilkadziesiąt lub więcej fraz
Czy mimo wszystko nadal możliwe jest wypozycjonowanie strony typu onepage samymi linkami?
Tak, nadal jest możliwe jeśli dysponujemy bardzo mocnymi linkami:)
Jak oceniać linki można przeczytać we wpisie Jak ocenić moc linka? – link building 2017 – nadal aktualne;)
Jednak podsumowując:
Obserwując frazy komercyjne i nie tylko łatwo zaobserwować, content odgrywa coraz większą rolę i trzeba się do tego dostosować.
W obecnym roku 2018 inwestycja w rozbudowę contentu na stronie jest najlepszą możliwą inwestycją jeśli chodzi o SEO.
Sebastian Matysik
Właściciel Agencji SEO LevelRank i systemu indeksacji linków RankIndexer.win. Na co dzień zajmuje się realizacją kampanii SEO klientów oraz wdrażaniem autorskich rozwiązań w pozycjonowaniu stron afiliacyjnych na mocno konkurencyjne frazy.
Content is king od około 10 lat. W seo content odgrywa naprawdę dużą rolę. Warto o tym pamiętać.
Taaaa…. 10 lat temu kolego to chyba siedziałeś sobie gołym zadem na nocniku skoro piszesz takie bzdety.
Jeszcze 5 lat temu wystarczyło nawalać czym popadnie w 301 by wskoczyć w top. Ja wiem, że trzeba parę zdań napisać, żeby linka nie wycinali ale czasem jak nie ma się do powiedzenia nic ciekawego lepiej napisać „świetny wpis, dobra robota!”
Zgadzam się w 100 % , niegdyś byle content dawał pozycje w topce, teraz trzeba znać się i mieć duże doświadczenie żeby co kolwiek zdziałać, oczywiście nie obejdzie się bez pieniędzy 😉 czytałem ostatnio sporo o content marketingu choćby w magazynie social media manager i jeśli ktoś myśli , że ta działka się nie zmienia to jest w błędzie 😉 wystarczy spojrzeć
Niedługo będę optymalizować swoją stronę pod względem treści i dam znać jakie będą wyniki. Obecnie bez większego linkowani na frazach lokalnych około 15 miejsce przy słabym kontencie onpage. Sądzę, że przy samym zmianie treści + poprawienie loading timów wskoczy do top 5.
O znaczeniu content marketingu mówi się już od dawna. Obserwując trendy wychodzi na to że jak na razie to się nie zmieni 🙂 Content jest wciąż bardzo ważny
Content jest bardzo ważny, jednak w tekście o ważności content marketingu spodziewałbym się więcej … contentu 😉
Słuszne uwagi Sebastian ale proponuję więcej contentu 😉 A na poważnie – content ma się coraz lepiej i jest przyszłością 😉
Bardzo ciekawy wpis. Content pomaga ale trzeba to robic z głową 🙂
Jeżeli mam wybrać między silnym linkowaniem, a contentem – sumienie mówi, żeby zawsze wybrać content.
Content stał się szczególnie ważny i często nie ilość, a jakość jest najważniejsza 😉 Nie ma więc sensu wydawać na coś czego będzie wiele, a nie będzie się sprzedawało, a lepiej wydać na coś wartościowego – to co będzie miało pozytywny oddźwięk 😉
Ostatnio właśnie bardzo ważna jest ilość tekstu i jego odpowiednia do obecnego algorytmu optymalizacja. Samej jakości tekstu Google ocenić nie potrafi.
Pytanie czy keyword stufffing w Polsce jeszcze działa? Jakie nasycnie na pl a jakie na ang, jest różnica w algorytmach?
Za tzw. keyword stufffing Google może nałożyć filtra ręcznego (powiadomienie w GSC) lub też algorytmicznego.
Dobre nasycenie fraz w tekście jest dość ważne, warto przeanalizować strony w topach pod tym kątem.
Dokładnie tak jest, wartość treści jest coraz ważniejsza. Użytkownicy coraz dokładniej sprawdzają źródła informacji i starają się czerpać wiedzę z pewnych rąk. W obecnych czasach content jest coraz ważniejszy i myślę, że ten trend nie zmieni się zbyt szybko.