Content is king! czyli dlaczego warto inwestować w content w 2018

Content is king! Jak długo już słyszymy ten slogan… a przecież główną robotę robiły i robią linki.

Otóż obecnie same linki już topów nie zrobią. W topach są oczywiście pozostałości stron bez tekstu, stron typu onepage który 2-3 lub więcej lat temu zostały porządnie podlinkowane i tak stoją.

Ale w obecnych realiach wypozycjonowanie w ścisłe topy strony bez tekstu czy też „gołego” onepage zaczyna graniczyć z cudem.

workspace-2517759_1280

Dlatego też można powiedzieć, że obecnie określenie Content is king! jest jak najbardziej prawdziwe.

  • Obecnie w topach królują podstrony serwisów z dużą ilością dobrze zoptymalizowanego contentu.
  • Dodanie dużej ilości świeżego tekstu na danego URL podnosi jego pozycje od razu po przeindeksowaniu nawet o kilkadziesiąt pozycje – potwierdzone wieloma testami.
  • Rozbudowanie site’u domeny przekłada się na wzrost widoczności całej domeny.
  • Łatwiej jest wypozycjonować podstronę zoptymalizowaną pod daną frazę aniżeli jednego URL pod kilkadziesiąt lub więcej fraz

 

Czy mimo wszystko nadal możliwe jest wypozycjonowanie strony typu onepage samymi linkami?

dad-2010511_1920

 

 

Tak, nadal jest możliwe jeśli dysponujemy bardzo mocnymi linkami:)

Jak oceniać linki można przeczytać we wpisie Jak ocenić moc linka? – link building 2017 – nadal aktualne;)

 

 

 

 

Jednak podsumowując:

Obserwując frazy komercyjne i nie tylko łatwo zaobserwować, content odgrywa coraz większą rolę i trzeba się do tego dostosować.

W obecnym roku 2018 inwestycja w rozbudowę contentu na stronie jest najlepszą możliwą inwestycją jeśli chodzi o SEO.

 

Sebastian Matysik

Sebastian Matysik

Związany z branża SEO od kilku lat. Z powodzeniem zajmuje sie pozycjonowanie stron klientów oraz PP. Współtwórca systemu indeksacji linków RankIndexer.win.

5 thoughts on “Content is king! czyli dlaczego warto inwestować w content w 2018

  • Niedługo będę optymalizować swoją stronę pod względem treści i dam znać jakie będą wyniki. Obecnie bez większego linkowani na frazach lokalnych około 15 miejsce przy słabym kontencie onpage. Sądzę, że przy samym zmianie treści + poprawienie loading timów wskoczy do top 5.

  • O znaczeniu content marketingu mówi się już od dawna. Obserwując trendy wychodzi na to że jak na razie to się nie zmieni 🙂 Content jest wciąż bardzo ważny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *